Ανοιχτό Στούντιο / Open Studio #7

Πιστοί στο ραντεβού τους με το κοινό, από τις 15 μέχρι τις 25 Ιουνίου 2011, οι σπουδαστές και οι καθηγητές της Κρατικής Σχολής Χορού (ΚΣΟΤ) παρουσίασαν χορογραφίες αλλά και demo των τεχνικών που διδάσκονται στα τρία έτη του προγράμματος σπουδών.

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ
15 - 25 Ιουνίου 2011

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ
20:30

ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ
ΚΣΟΤ, Θέατρο Blackbox

ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ
Κατόπιν κράτησης

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Παυλίνα Βερέμη

ΥΠΕΥΘΥΝOI ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ
Αθηνά Βάχλα, Karen Greenhough, Ίρις Κάραγιαν

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΦΩΤΙΣΜΩΝ
Αλέκος Αναστασίου

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ –ΜΕΛΕΤΗ & ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ BLACKBOX
Θωμάς Οικονομάκος

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ
Ανδρέας Χυτήρης

ΚΕΙΜΕΝΑ
Νατάσσα Χασιώτη

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΝΤΥΠΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Αντώνης Σπορίδης

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Ιωάννα Αντώναρου, Άρης Παπαδόπουλος

PROMO TRAILER VIDEO
Θανάσης Ζερβόπουλος, Στάθης Παπαναγιώτου

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Βίκυ Κολοβού

ΠΑΡΑΓΩΓΗ / ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΕΝΤΥΠΟΥ
Βιβλιοσυνεργατική ΑΕ

ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης

Οι σπονδυλωτές παραστάσεις που κέρδισαν την αγάπη του κόσμου συνεχίστηκαν για έκτη χρονιά, και φιλοξενήθηκαν στο χώρο της Σχολής (Ομήρου 55) στην αίθουσα που ειδικά διαμορφώθηκε για παρόμοιες εκδηλώσεις (black box) με τη χορηγία του ιδρύματος Σ. Νιάρχου. Κάθε χρόνο σκοπός του Ανοιχτού Στούντιο είναι να γνωρίσει το ευρύ κοινό την τέχνη του χορού, να δει από κοντά τη δουλειά που γίνεται στην ΚΣΟΤ, και να απολαύσει τα ελπιδοφόρα βήματα των νεαρών χορευτών και μελλοντικών χορογράφων, λίγο πριν την είσοδό τους στον επαγγελματικό χώρο. Είναι επίσης μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για ανταλλαγή απόψεων, ενημέρωση και εξοικείωση με το ύφος και το είδος σπουδών που προσφέρει η Κρατική Σχολή Χορού τα τελευταία χρόνια.

Η βραδιά περιείχε μικρό απόσπασμα από το έργο της Μάρθα Γκράχαμ Night Journey, καθώς και δείγμα (demo) της τεχνικής Γκράχαμ που επιμελήθηκε η Πένυ Διαμαντοπούλου σε μουσική Βασίλη Μούστου. Παρουσιάστηκαν επίσης κομμάτια των: Νίκου Καλογεράκη, Λίντας Καπετανέα & Josef Frusek και του Tono Lachky. Στο χορογραφικό μέρος, παρουσιάστηκαν έργα πέντε σπουδαστών του Β’ έτους και πέντε του Γ’ έτους.

Τεχνικές & Ρεπερτόριο

Demo #1

Ο Νίκος Καλογερικής, ιδιότυπος περφόρμερ ο ίδιος, ξεκινώντας από την τεχνική release και φιλτράροντάς την μέσα από τις προσωπικές του αναζητήσεις, δημιουργεί, αναπτύσσει και παρουσιάζει τη δική του «εκδοχή». Μια εκδοχή που αφήνει περιθώριο στον κάθε συμμετέχοντα να ανταποκριθεί στις τεχνικές απαιτήσεις διατηρώντας την ατομικότητά του. Μίξη ιδεών και στυλ, η τεχνική Release αποτελεί επιλογή πολλών σύγχρονων χορογράφων, καθώς επιτρέπει τη «δημιουργική αναδιαμόρφωσή» της.

Χορογραφία: Νίκος Καλογεράκης
Μουσική: Mahadeva- Anoushka Shankar
Ερμηνεία: Αιμίλιος Αράπογλου, Ανδρέας Ράμμα, Πηνελόπη Μωρούτ, Oλεξάνδρα Ρογκόβσκα, Ναντίν Ξηνταρά, Μαρία Δουλγέρη, Αλέξης Φουσέκης, Τάσος Καραχανίδης, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Άρης Παπαδόπουλος, Nardi Blenard Azizaj

Crossover

Η Πένυ Διαμαντοπούλου, καθοδηγεί τους σπουδαστές μέσα από τα δαιδαλώδη μονοπάτια των ακρογωνιαίων λίθων της τεχνικής Γκράχαμ, δηλαδή του «contraction» και του «release». Αυτές οι δύο λειτουργίες μέσα από το συστηματοποιημένο πρόγραμμα άσκησης, δημιουργούν όχι μόνο ένα κινητικό πλαίσιο και ένα δομημένο βηματολόγιο, αλλά επιπλέον στο επίπεδο του φαντασιακού, επιτρέπουν στο χορευτή την ταύτιση με διαφορετικές εικόνες σωματικής συμμετοχής. Η «σύσπαση» και η «χαλάρωση», βασικά στοιχεία που απαντώνται στην ανθρωπότητα σε ένα πλήθος περιστάσεων, από την αναπνοή μέχρι τη γέννα και από τον έλεγχο του πόνου μέχρι τα στιλιζαρισμένα δρώμενα πρώιμων πολιτισμών, απελευθερώνουν τη φαντασία και προτείνουν μια μυστηριακή ένωση του χορευτή με τελετουργίες και δράσεις πέρα από την άμεση εμπειρία του.

Χορογραφία: Πένυ Διαμαντοπούλου
Μουσική: Βασίλης Μούστος
Κοστούμια: Άννα Καπόλα
Ερμηνεία: Αιμίλιος Αράπογλου, Ανδρέας Ράμμα, Πηνελόπη Μωρούτ, Oλεξάνδρα Ρογκόβσκα, Ναντίν Ξηνταρά, Μαρία Δουλγέρη, Αλέξης Φουσέκης, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Άρης Παπαδόπουλος, Nardi Blenard Azizaj, Μπίλιω Μαρνέλη, Νατάσσα Σαραντοπούλου, Αντώνης Σπορίδης, Μαριάνθη Γκογκάκη, Ματίνα Κοκολάκη, Αθηνά Κυρούση, Κατερίνα Πυρινή, Κωνσταντίνα Τσίβου, Ειρήνη Τσιμπραγού, Ματίνα Πινιατώρου, Λουτσιάνα Παπαδάκη, Μαρία Μπρέγιαννη

Demo #2

Η Λίντα Καπετανέα και ο Jozef Frucek προσφέρουν μια από τις πλέον αθλητικές εκδοχές της τεχνικής release. Ακροβατικοί και δραστήριοι, αλληλοσυμπληρώνονται στη σκηνή και η εκδοχή του μαθήματός τους, περιέχει στοιχεία που εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο της τεχνικής αυτής, καθώς εμπλέκονται σε μια δυαδική διαδικασία που έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις, καθώς δεν γίνεται να υπάρξει επιτυχής ακροβατική αθλητικότητα χωρίς εμπιστοσύνη ανάμεσα στους παρτεναίρ. Αυτό δίνει την ευκαιρία για μια περαιτέρω διερεύνηση σχέσεων και καταστάσεων που δίνουν και την κοινωνική διάσταση και το ιδεολογικό στίγμα της τεχνικής αυτής: χρειάζεται αλληλεγγύη, αλληλοβοήθεια και αλληλοστήριξη. Έστω και αν ενίοτε αυτά υπονομεύονται.

Χορογραφία: Λίντα Καπετανέα,, Jozef Frucek
Μουσική: Taraf De Haidouks – Cacurica Dances
Ερμηνεία: Αιμίλιος Αράπογλου, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Άρης Παπαδόπουλος, Χρήστος Ξυραφάκης, Ειρήνη Αποστολάτου, Μαρία Μανουκιάν, Κωνσταντίνα Τσίβου, Andy Xhuma

Night Journey: Daughters of the Night Chorus

Το Night Journey είναι η απόδοση της τραγωδίας του Σοφοκλή Οιδίπους Τύραννος, ιδωμένη από τη σκοπιά της Ιοκάστης. Στο απόσπασμα αυτό, γνωστό ως Daughters of the Night Chorus, ο χορός των γυναικών προϊδεάζει για το τραγικό τέλος του Οιδίποδα και της Ιοκάστης.

Χορογραφία: Martha Graham
Διδασκαλία Ρεπερτορίου: Πένυ Διαμαντοπούλου
Μουσική: William Schuman
Ερμηνεία: Άντρια Βασιλείου, Μαριάνθη Γκογκάκη, Ματίνα Κοκολάκη, Αθηνά Κυρούση, Μαρία Μπρέγιαννη, Τάρσια Οικονομίδου, Λουτσιάνα Παπαδάκη, Μαρίνα Πινιατώρου, Κατερίνα Πυρινή, Κατερίνα Τσιάτση, Κωνσταντίνα Τσίβου, Ειρήνη Τσιμπραγού

The Good Blue Road

Ένα συνδυασμό αυτοσχεδιαστικού και προσχεδιασμένου υλικού παρουσιάζει στο δικό του demo o Tono Lachky. Σκοπός του, είναι να φτάσει σε έναν προσωπικό τρόπο έκφρασης και κίνησης μέσα από την έρευνα των αντιθέτων: δύναμη-αδυναμία, σκληρότητα-ευαισθησία. Τον ενδιαφέρει από πού έρχονται και πού συναντιούνται οι αντίθετες αυτές δυνάμεις, ενώ ταυτόχρονα ο χορευτής ενσωματώνει το αποτέλεσμα της έρευνας μέσα στην τεχνική που διδάσκεται, και εντέλει καλείται να προβάλλει τόσο την αθλητικότητα όσο και την ομορφιά του σώματος που χορεύει.

Χορογραφία: Tono Lachky
Μουσική: Giuseppe Verdi – Messa da Requiem
Ερμηνεία: Χριστίνα Γουζέλη, Αιμίλιος Αράπογλου, Ανδρέας Ράμμα, Αλέξης Φουσέκης, Άρης Παπαδόπουλος, Nardi Blenard Azizaj, Κωνσταντίνα Τσίβου, Λουτσιάνα Παπαδάκη, Ειρήνη Αποστολάτου

Εργασίες Σπουδαστών

Bad Habits

Είναι ικανός ένας εμφανίσιμος, γλυκύτατος νεαρός για τα χειρότερα εγκλήματα; Κι εν πάση περιπτώσει, έχει συναίσθηση των πράξεών του ή χαίρεται γι’ αυτές; To «ragtime χιούμορ» του Αιμίλιου Αράπογλου προτείνει τη δική του ερμηνεία επί του θέματος.

Χορογραφία: Αιμίλιος Αράπογλου
Μουσική: Billie Holiday – What a Little Moonlight Can do
Ερμηνεία: Λουτσιάνα Παπαδάκη, Αντώνης Σπορίδης, Ειρήνη Τσιμπραγού
Ευχαριστούμε το Ginger Bread για την ευγενική χορηγία των ενδυμάτων

Άτιτλο

Μια σπασμένη «κούκλα», σπασμένες σχέσεις, «σπασμένες» ψυχές επί σκηνής. Τι σημαίνει «παραμόρφωση»; Η παραμόρφωση σοκάρει, ενοχλεί, αλλά δεν εμποδίζει τις πραγματικές σχέσεις, την αγάπη, το ενδιαφέρον. Οι ηρωίδες της Μαρίας Μπρέγιαννη βρίσκονται σε ένα αέναο πήγαινε-έλα ανάμεσα στη σωματική παραμόρφωση και τα αυθεντικά, εντελώς «υγιή» συναισθήματα.

Χορογραφία: Μαρία Μπρέγιαννη
Μουσική: Beethoviana, Wendy Carlos, Wolfgang Amadeus Mozart, J. S. Bach, Agnus Dei
Ερμηνεία: Αιμίλιος Αράπογλου, Κωνσταντίνα Τσίβου, Κατερίνα Τσιάτση, Μαρίνα Πινιατώρου

Solo για δύο dueta

Τέσσερις χορευτές, δύο άνδρες και δύο γυναίκες, παίζουν παιχνίδια εξουσίας με απρόβλεπτη κατάληξη. Εντέλει, το θέμα είναι να κερδηθεί η ελευθερία. Με όποιο τίμημα. Ενδιάμεσος, το χιούμορ και η αθλητικότητα.

Χορογραφία: Μαρίνα Πινιατώρου
Μουσική: Tetris Theme & Super Mario Theme
Ερμηνεία: Αιμίλιος Αράπογλου, Μαρία Μπρέγιαννη, Ειρήνη Τσιμπραγού, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου

Spes Ultima Dea

Σαν αιχμάλωτοι πολέμου, οι μισοί χορευτές περιφέρονται με τα πρόσωπά τους καλυμένα. Ό,τι συμβαίνει ανάμεσα στους έξι χορευτές, παραπέμπει σε καθεστώς ελευθερίας και ανελευθερίας, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τη ζωή του ανθρώπου, από την παιδική του ηλικία, μέχρι την ενηλικίωση και την πορεία του μετά.

Χορογραφία: Αθηνά Κυρούση
Μουσική: Suburban Industrial Sounds, Bloodstone – Amon Tobin
Ερμηνεία: Λουτσιάνα Παπαδάκη, Κωνσταντίνα Τσίβου, Μαρία Δουλγέρη, Άρης Παπαδόπουλος, Χρήστος Ξυραφάκης, Αλέξης Φουσέκης

Κλίμαξ

Το άτομο και η ομάδα, οι επιρροές που αυτό δέχεται και η δυνατότητά του να παραμείνει στην ατομικότητά του, είναι ζητήματα που απασχολούν ιδιαίτερα όλους μας. Η δυναμική της ομάδας μπορεί να είναι από δημιουργική μέχρι καταστροφική, κι εδώ η προσπάθεια επικεντρώνεται στις δύο αντίθετες πράξεις: την έξοδο από την ομάδα, και την δύναμη της τελευταίας να «καταπιεί» και πάλι το άτομο.

Χορογραφία: Κωνσταντίνα Τσίβου
Μουσική: Θοδωρής Τσαχπίνης
Ερμηνεία: Αιμίλιος Αράπογλου, Μαρία Μπρέγιαννη , Κατερίνα Τσιάτση, Μαρίνα Πινιατώρου, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Λουτσιάνα Παπαδάκη, Ματίνα Κοκολάκη, Βάσια Αναγνωστοπούλου

Nervosa

Μια εξπρεσιονιστική ματιά στην κοινωνία και τους –ενίοτε δυσβάστακτους- κανόνες που επιβάλλει στα άτομα. Το αποτέλεσμα είναι άνθρωποι εξαρτημένοι, αδύναμοι, σε μια ανταλλαγή επιθετικότητας και παθητικότητας όχι μόνο ο ένας προς τον άλλο, αλλά και ο καθένας απέναντι στο ίδιο του το σώμα.

Χορογραφία: Μαριλένα Δάρα
Μουσική: Max Richter – Untitled
Επιμέλεια Μουσικής: Γιώργος Λυμπερόπουλος
Κοστούμια: Χαρά Βιταλιώτη
Ερμηνεία: Τάσος Καραχανίδης, Νατάσσα Σαραντοπούλου, Πολίνα Καλαποθαράκου

Falling in… Space

Τρεις χορευτές σε ένα «παιχνίδι προσωπικοτήτων και ιδιοσυγκρασιών». Αθλητικό, με τη μοναχικότητα και την ομαδικότητα, τις ομοιότητες και τις διαφορές να εναλλάσσονται διαρκώς. Όπως στις σχέσεις, στις παρέες, στην οικογένεια.

Χορογραφία: Ιωάννα Αντώναρου
Μουσική: Balmorhea – Bowsprit
Ερμηνεία: Τάσος Καραχανίδης, Μαρία Δουλγέρη, Πολίνα Καλαποθαράκου

We… Men

Το νόημα κάθε κίνησης, η λογική που της αποδίδουμε και η ασυνεννοησία που μπορεί να προκύψει αν χαθεί η αίσθηση της αναμενόμενης λογικής συνέχειας. Μια κίνηση μπορεί να έχει διαφορετικές πιθανότητες εξέλιξης: κάτι που δείχνει απόπειρα φλερτ μπορεί να εξελιχθεί σε ποδοσφαιρικό αγώνα και πολλά ακόμη, κι όποιος αντέξει…

Χορογραφία: Χρήστος Ξυραφάκης
Ερμηνεία: Χρήστος Ξυραφάκης, Andy Xzuma, Κουτσούμπας Δημήτρης

Die Macht tanzt Walzer

Σαν σκηνή από τον «Μεγάλο Δικτάτορα» του Τσάρλι Τσάπλιν, το στιγμιότυπο του Αναστάση Καραχανίδη, συμπυκνώνει τον τρόμο και την υποταγή. Η ανατριχιαστική «συνταγή» της χειραγώγησης και του εκφοβισμού μπορεί να ισχύει από τις κοινωνίες και τις μεγάλες μάζες, μέχρι τις διαπροσωπικές σχέσεις. Ακόμη και μεταξύ φίλων.

Χορογραφία: Καραχανίδης Αναστάσης
Μουσική: Ομιλία Hitler
Επιμέλεια Μουσικής: Χριστόπουλος Σπήλιος
Ερμηνεία: Αγγελική Γούβη, Άρης Παπαδόπουλος, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου

Me in my dream

Ένα ζευγάρι και ένας άνδρας. Ο καθένας δίνει το «σήμα» για να ξεκινήσουν οι άλλοι την επόμενη κίνηση ή σετ κινήσεων. Το χορογραφικό εύρημα αντικατοπτρίζει και πραγματικές πιθανότητες. Στη σκηνική του πραγμάτωση, και οι τρεις συμμετέχοντες είναι ίσοι. Δεν διαφαίνεται προτεραιότητα ή ιδιαίτερη αντιμετώπιση κάποιου λόγω χρώματος, φύλου και φυλής.

Χορογραφία: Ρογκόβσκα Ολεξάνδρα
Μουσική: Andy Moor, Aphex Twin, Θάνος Πολυμενέας Λιοντίρης από το dance video ”VS”
Επιμέλεια Μουσικής: Ρογκόβσκα Ολεξάνδρα
Ερμηνεία: Χρήστος Ξυραφάκης, Άρης Παπαδόπουλος, Oλεξάνδρα Ρογκόβσκα