Αρχική|English
Είστε εδώ: 
Newsletter

Editorial

Αγαπητοί φίλοι,

Συνεχίζουμε με το δεύτερο newsletter μας την προσπάθεια που ξεκινήσαμε πριν από τρεις μήνες, με σκοπό την ενημέρωσή σας σχετικά με την πορεία και τις δραστηριότητες της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης. Ελπίζουμε ότι θα βρείτε τα νέα μας το ίδιο συναρπαστικά όπως εμείς, που ζούμε τις εξελίξεις και τις αλλαγές στη Σχολή σε καθημερινό επίπεδο. 

Συνεχίζουμε, με σεμινάρια και αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών, τις προσπάθειες να βελτιώσουμε και να εμπλουτίσουμε την εκπαίδευση των αυριανών επαγγελματιών, να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της δύσκολης αυτής εποχής επιτυχώς, και να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της διεθνούς σκηνής.

Τέλος θα ήθελα να καλωσορίσω με χαρά το νέο Δ.Σ. της ΚΣΟΤ, που στελεχώνεται από ανθρώπους εγνωσμένου κύρους, με εκτίμηση για το έργο της Σχολής, και με σκοπό την ανάδειξη και ανάπτυξή της.

Παυλίνα Βερέμη
Διευθύντρια ΚΣΟΤ

Trailer Video - "Channels" 2008 (Hellenic Dance Company)

Το νέο Δ.Σ. της ΚΣΟΤ

Το νέο Δ.Σ. της ΚΣΟΤ αποτελείται από τους:

Πρόεδρος
Δημήτρης Παπαδημητρίου
Συνθέτης, Γενικός Διευθυντής Ραδιοφωνίας της ΕΡΤ

Αντιπρόεδρος
Νίκος Μανωλόπουλος
Οικονομολόγος, Γενικός Διευθυντής Μέγαρου Μουσικής Αθηνών

Μέλη
Ιωάννα Πεπελάση
Οικονομολόγος, Αναπλ. Καθηγήτρια στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Κώστας Βαρώτσος
Γλύπτης, Καθηγητής Εικαστικών Τεχνών Σχολή Αρχιτεκτονικής ΑΠΘ

Νικόλαος Σκουλής
Νομικός Σύμβουλος

Νέα για τη Βιβλιοθήκη της ΚΣΟΤ

Η βιβλιοθήκη της Κ.Σ.Ο.Τ, αποτελεί μοναδικό και πλήρως ενημερωμένο σε ζητήματα τέχνης του χορού σύγχρονο πολιτιστικό και ερευνητικό κέντρο, με πληθώρα σπάνιων εκδόσεων και οπτικοακουστικού υλικού, που προσεγγίζουν το χορό διαθεματικά και διεπιστημονικά. Η συγκρότηση της συλλογής, αποτελεί σήμερα ένα ολοκληρωμένο εργαλείο που μπορεί να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε μυημένου στην τέχνη του χορού, αλλά και κάθε άλλου ειδικά καταρτισμένου και απαιτητικού αναγνώστη στο ευρύτερο πεδίο της τέχνης.

Πολύ σύντομα με δικό της ιστότοπο στο διαδίκτυο, η Νέα Ψηφιακή Βιβλιοθήκη της Κ.Σ.Ο.Τ φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα διαδραστικό χώρο συνάντησης, όπου ο επισκέπτης-χρήστης δεν θα έχει απλώς τη δυνατότητα να προσεγγίζει ερευνητικά και βιωματικά το χορό, αλλά και να καταθέτει ενεργά τις απόψεις και τα προσωπικά του βιώματα, συμβάλλοντας έτσι σε ένα γόνιμο, σύγχρονο προβληματισμό, που αποτελεί και έναν από τους ευσεβείς πόθους του Πολιτιστικού Ιδρύματος.

Τηλέφωνο βιβλιοθήκης: 2103392388

Φωτεινή Κοπίλογλου
Φιλόλογος - μεταπτυχιακή φοιτήτρια Μουσειολογίας

Σεμινάρια Τρέχοντος Ακ. Έτους 2012 - 2013

1. Σεμινάριο Χορογραφίας & Λίγα λόγια για το μάθημα...

Σεμινάριο Χορογραφίας πραγματοποιήθηκε στην ΚΣΟΤ με μεγάλη επιτυχία τον Φεβρουάριο, από την Αθηνά Βάχλα. Τα τρία έτη δούλεψαν με ενθουσιασμό μαζί με τη χορογράφο και την υπεύθυνη του μαθήματος της χορογραφίας Ίρις Καραγιάν. Από τη συνεργασία αυτή προέκυψαν τα νέα προαπαιτούμενα του φετινού προγράμματος.

Η Αθηνά Βάχλα με έδρα επί σειρά ετών το Λονδίνο εργάστηκε ως ανεξάρτητη καλλιτέχνις και καθηγήτρια για είκοσι χρόνια (1991-2011), ενώ έφτασε εκεί έχοντας ήδη κερδίσει  τον εδώ Κρατικό Διαγωνισμό Χορογραφίας.

Αποφοίτησε από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και τιμήθηκε με την υποτροφία Ωνάση, για να συνεχίσει τις σπουδές της στο Laban στο Λονδίνο. Έλαβε το βραβείο Bonnie Bird Χορογραφία 1994. Η Αθηνά έχει εργαστεί εκτενώς ως χορογράφος, καθηγήτρια και animateur και παρήγαγε σε σταθερή βάση έργα που συγκέντρωσαν τα θετικά σχόλια κοινού και κριτικών. Το 2000 ολοκλήρωσε το MA of Arts στο Middlesex University. Από το 2001, ασχολήθηκε με μεγάλης έκτασης, site-specific έργα, όπως τα HouseofKurtz και WrestlingAnAngel. Της ανατέθηκε να παράγει μια μεγάλης κλίμακας εγκατάσταση-performance με τίτλο SpacesBetween για την επαναλειτουργία του Royal Festival Hall, στο Λονδίνο τον Ιούνιο του 2007, και το 2008, ανάλογης έκτασης πρότζεκτ για το Science Museum.  Το 2009, συνεργάστηκε με την Hellenic Company της ΚΣΟΤ, αλλά και το φεστιβάλ της Λεμεσού στην Κύπρο.

Κατά την περίοδο 2009-2010, εργάστηκε  στο πλαίσιο μιας residency διάρκειας οκτώ εβδομάδων, σε πρότζεκτ στο Κέιπ Τάουν, για το  Infecting the City Festival. Τον Φεβρουάριο του 2011 επέστρεψε στο Κέιπ Τάουν για το ίδιο φεστιβάλ και δημιούργησε το Strand, με στοιχεία που αφορούσαν στην αποικιοκρατία  αλλά και τη σύγχρονη πραγματικότητα. Έκτοτε, χορογράφησε, πάντοτε στη Ν. Αφρική, τα PlayingDirty-WomensSoccer  Wreckage και Polis, για μεγάλα φεστιβάλ της χώρας αυτής. Της ανατέθηκε επίσης, να δημιουργήσει μια χορογραφική δουλειά για ένα από τα δεκατρία έργα της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας του Λονδίνου το 2012, ως μέρος της Unlimited Global Alchemy και σε συνεργασία με την εικαστικό Rachel Gadsden.

Η Αθηνά διδάσκει σήμερα  (είναι senior lecturer) στο τμήμα Θεάτρου στο Rhodes University στη Νότια Αφρική. Εκτός από την διδασκαλία, έχει αναλάβει την επιμέλεια μιας μηνιαίας δημόσιας εκδήλωσης που ονομάζεται InterdisciplinaryEncounters και επικεντρώνεται στην έννοια της διεπιστημονικότητας για τις πρακτικές του σώματος στην περφόρμανς. Αυτή την εποχή, εργάζεται επίσης για το EquilibriumPoint, μια live performance και ψηφιακό έργο τέχνης με βάση τη θεωρία των παιγνίων και της τηλεματικής που θα παρουσιαστεί στην Ευρώπη το 2013.

Προς το παρόν, η Αθηνά ταξιδεύει ανάμεσα σε Αγγλία, Ευρώπη, Αμερική και Νότια Αφρική διδάσκοντας χορογραφία και δημιουργώντας έργα σε διάφορα πλαίσια συνεργασίας. Με την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, συνδέεται από το 1999, ως υπεύθυνη του χορογραφικού τμήματος και ως καλλιτέχνης, αναλαμβάνοντας χορογραφικές δημιουργίες για την Hellenic Dance Company. Η δουλειά της Αθηνάς Βάχλα έχει  δυνατή οπτική ταυτότητα, ενώ δουλεύει με πολλές και διαφορετικές ομάδες, επαγγελματίες αλλά και παιδιά, μεγαλύτερης ηλικίας ανθρώπους, άτομα με κινητικά προβλήματα και ερασιτέχνες.

2. Σεμινάριο Physical Theater με την Έρση Πήττα

Αντικείμενο του σεμιναρίου που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο, ήταν «ο μύθος του Διόνυσου και το  τελετουργικό στοιχείο.» Σκοπός ήταν ένα «ένα βιωματικό σεμινάριο με διερεύνηση της αρχέγονης ενέργειας μέσα από μια προσέγγιση σωματικού θεάτρου που συνδυάζει την εκφορά του λογού με την κίνηση.»

3. Σεμινάριο Σύγχρονου Χορού

Τον Φεβρουάριο, οι Έντυ Λάμε, Γιάννης Καρούνης και Ερμής Μαλκότησς, πραγματοποίησαν από κοινού σεμινάριο Σύγχρονου χορού με τους σπουδαστές του Β’ έτους της ΚΣΟΤ.

Το σεμινάριο, ήταν αποτέλεσμα, σύμφωνα με τα λόγια των ίδιων των διδασκόντων, της «συνεργασίας τριών χορευτών  που δραστηριοποιούνται ως δάσκαλοι και δημιουργοί στον Σύγχρονο Χορό. Στο σεμινάριο αυτό, στόχος μας είναι η παραγωγή τριών ξεχωριστών συνδυασμών με σκοπό την ένωση τους και την έρευνα αντιμετώπισης μίας μεγαλύτερης κινητικής φράσης. Μία απόπειρα χορογραφίας ενός υλικού όπου οι διαφορετικές δυναμικές οφείλονται στην εναλλαγή και συνύπαρξη των δημιουργών. Προσεγγίζοντας μια κινητική φράση και την ανάπτυξη της μέσα από τρείς διαφορετικούς χορευτές.»

Ερμής Μαλκότσης γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε χορό στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Από το 1996 είναι ενεργό μέλος της Sinequanon. Ως χορευτής και χορογράφος έχει συνεργαστεί με πολλές ομάδες. Από το 2003 εργάζεται με την επίλεκτη διεθνή ομάδα αυτοσχεδιασμού Stichting Bolinga του David Zambrano. Έχει πάρει βραβείο ερμηνείας από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Ο EdgenLame γεννήθηκε στα Τίρανα της Αλβανίας το 1978. Είναι απόφοιτος της Ακαδημίας Χορού της Αλβανίας και της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης. Από το 2002 είναι μέλος της ομάδας σύγχρονου χορού "Sinequanon". Ως χορευτής έχει συνεργαστεί με αρκετές ομάδες. Έχει επιμεληθεί κινησιολογικά θεατρικές παραστάσεις και διδάσκει σύγχρονο χορό.

Ο Γιάννης Καρούνης σπούδασε χορό στο Jacob’s Pillow Dance School. Απόφοιτος της Ανωτέρας Επαγγελματικής Σχολής Χορού, «Νίκης Κονταξάκη». Συνεργάστηκε ως χορευτής με την Ε.Λ.Σ, Hellenic Dance Company και με διάφορους χορογράφους χορογράφους, όπως: Ted Stoffer, Αποστολία Παπαδαμάκη, Aleta Collins, Νανά Βάχλα. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας Saltator.

Πραγματοποιήθηκαν ακόμη σεμινάρια:

SAMUEL LEFEUVRE, performer & member of Les Ballets C de la B, Peeping Tom - Brussels - Αυτοσχεδιασμός
TONO LACHKY, member of Les Slovaks & choreographer, Brussels - Masterclass Τεχνικής & Δημιουργία κομματιού
ΜΑΡΩ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ, καθηγήτρια τεχνικής Cunningham, Τεχνική Cunningham
LALI AYGUADE, dancer & member of Akram Khan Company, Τεχνική & Αυτοσχεδιασμός
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ, dancer & member of Akram Khan Company & Ultima Vez, Τεχνική & Αυτοσχεδιασμός
ΜΑΡΙΑ ΝΙΚΟΛΟΥΛΕΑ, pilates instructor, dancer & member of Richard Alston Company, Pilates Masterclass
NARDI AZIZAI, dancer & member of Linga Dance Company, Αυτοσχεδιασμός

"Black Box" του Γεράσιμου Ρήγα

Ο σκηνοθέτης Γεράσιμος Ρήγας, δημιούργησε το δεύτερο έργο του παρμένο από την πραγματικότητα της ΚΣΟΤ, με τίτλο Black Box, ένα «χρονικό» προβών και πορείας προς τις παραστάσεις του πειραματικού στούντιο της ΚΣΟΤ, Black Box , στο ιστορικό κτίριο της οδού Ομήρου.
Η ταινία Black Box, θα προβάλλεται στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας από την Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013.

"Black Box" - Trailer Video

Το Black Box είναι η πειραματική σκηνή της Κρατικής Σχολής Χορού. Στην σκηνή αυτή οι χορευτές εκτός από το να χορεύουν, μιλάνε, τραγουδούν, ερωτεύονται, λυπούνται. Κινηματογραφημένη με αμεσότητα η ταινία αποφέυγει την αφήγηση και αφήνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο σώμα και στις σκέψεις των χορευτών.

Ωρες Προβολών
18:00, 19:30, 21:00, 22:30


Black Box
Σκηνοθεσία, Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γεράσιμος Ρήγας
Μοντάζ: Χρόνης Θεοχάρης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Πανουλή
Artwork: Βλαδίμηρος Λεβίδης
Παραγωγή: ΕΡΤ, Γεράσιμος Ρήγας.
Έτος παραγωγής: 2013
Χώρα παραγωγής: Ελλάδα
Γλώσσα: Ελληνικά
Διάρκεια: 70 Λεπτά

Success Stories

Η Ευφροσύνη Πρωτόπαπα, απόφοιτη της ΚΣΟΤ μιλάει για την εμπειρία της στη Σχολή και την επιτυχημένη  πορεία της μετά την αποφοίτησή της...

1. Πώς ήταν η εμπειρία σου στην ΚΣΟΤ;

Η φοίτησή μου στην ΚΣΟΤ ήταν σαφώς από τις πιο εντατικές και αποκαλυπτικές εμπειρίες της ζωής μου. Έμαθα πολλά για το χορό, αλλά ακόμη περισσότερα για τον εαυτό μου, τις δυνατότητες και τις αντοχές μου, ως χορεύτριας, χορογράφου, μαθήτριας, δασκάλας, συνεργάτιδας… είναι μια σπουδή που σε προκαλεί συνεχώς να σκέφτεσαι, να πράττεις, να προσαρμόζεσαι και να δουλεύεις για το καλύτερο δυνατό που μπορείς εσύ ο ίδιος να καταφέρεις. Η γνώση και οι προσωπικότητες των δασκάλων μου, οι διάλογοι και οι συνεργασίες με τα παιδιά τους έτους μου, και η συνεχής ενημέρωση που αναζητούσα για ό,τι συνέβαινε εκτός σχολής στον επαγγεματικό χώρο, ήταν τα πιο καθοριστικά στοιχεία που με διαμόρφωσαν και μού έδωσαν την ώθηση να συνεχίσω στο δρόμο που επέλεξα αφού αποφοίτησα.

2. Πού βρίσκεσαι σήμερα επαγγελματικά;

Έχοντας αποφοιτήσει από τη Σχολή το 2000, και από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών το 2001, σπούδασα στο School for New Dance Development του Άμστερνταμ, και στη συνέχεια ολοκλήρωσα το MΑ in Dance Studies στο Laban του Λονδίνου με διάκριση, και Διδακτορικό στη Χορογραφία στο Πανεπιστήμιο Roehampton, με υποτροφίες από το ΙΚΥ και το Ίδρυμα Ωνάση. Ως χορογράφος ίδρυσα την ομάδα Lapsus Corpi στο Λονδίνο, όπου ζω και εργάζομαι από το 2002, και έχω παρουσιάσει δουλειές μου διεθνώς στη Μ. Βρετανία, την Ολλανδία και αλλού, με υποστήριξη σημαντικών φορέων όπως Arts Council England, The Place, Laban, Dance4, Southbank Centre κ.ά. Έχω βραβευθεί με το Bonnie Bird New Choreography Award, και έχω χορογραφήσει έργα ‘κατά παραγγελία’ (commissions) για τελειόφοτους φοιτητές του Laban και του Coventry University. Έχω συνεργαστεί επίσης με καλλιτέχνες όπως οι Ivana Muller, Tino Sehgal, Carol Brown, Gill Clarke.

Συγχρόνως, εργάζομαι ως Λέκτορας Χορογραφίας στο Πανεπιστήμιο του Surrey, όπου διευθύνω το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MA Dance Cultures, ενώ έχω διδάξει και στα Πανεπιστήμια Coventry, Roehampton, Goldsmiths, Laban, ArtEZ, κ.ά. Το 2011 συν-διοργάνωσα το συνέδριο «Συναντήσεις σε Χρόνο Σύγχρονο» στην Αθήνα υπό την αιγίδα του οργανισμού Performance Studies international, στο πλαίσιο του οποίου σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες και θεωρητικοί επισκέφτηκαν για πρώτη φορά τη χώρα μας, δίνοντας εργαστήρια, παραστάσεις και διαλέξεις. Αρθρογραφώ για διεθνή ερευνητικά περιοδικά, όπως τα Dance Theatre Journal, Choreographic Practices, Performance Research, και έχω συνεργαστεί με το Φεστιβάλ Καλαμάτας και το Φεστιβάλ Αθηνών στη συγγραφή κειμένων.

Συνοπτικά, θα έλεγα ότι στη διάρκεια όλων των σπουδών μου, αλλά και μετέπειτα σε όλη επαγγελματική μου πορεία έως τώρα, έχω φροντίσει πάντα να συνδέω την πράξη με τη θεωρία, ενώ καθοριστικό στοιχείο στην καλλιτεχνική μου πορεία υπήρξε το ότι παράλληλα με το χορό σπούδασα και θέατρο. Η επαγγελματική μου εξέλιξη αντανακλά ακριβώς αυτήν την επιθυμία μου να δραστηριοποιούμαι ως χορογράφος και ακαδημϊκός σε διάφορους επαγγελματικούς χώρους, μέσα από την καλλιτεχνική πρακτική, τη διδασκαλία, τη συγγραφή και άλλες ευκαιρίες συνεργασίας με αξιόλογους ανθρώπους του χώρου διεθνώς.

3. Πόσο σε βοήθησαν οι σπουδές σου σε ό,τι έκανες στην σταδιοδρομία σου;

Θα έλεγα ότι ήταν καθοριστικές σε ό,τι έχω κάνει από τότε, είτε με τρόπο προφανή είτε με πιο έμμεσο τρόπο. Η ΚΣΟΤ μου έδωσε τις βάσεις για να ανακαλύψω τις δυνατότητες μου και να καλλιεργήσω τα ενδιαφέροντά μου, επάνω στα οποία έχτισα με τις επόμενες επιλογές μου.

4. Τί έχεις να πεις σε όσους σκοπεύουν να έρθουν για σπουδές στην ΚΣΟΤ;

Θα τους συμβούλευα να είναι προετοιμασμένοι για μια εντατική και πλούσια σπουδή, συχνά κουραστική, αλλά που θα τους ανταμείβει συχνά, τόσο κατά τη διάρκειά της όσο και μετά. Να είναι έτοιμοι να δουλέψουν σκληρά, να γνωρίσουν και να ενστερνιστούν νέους τρόπους σκέψεις απέναντι στην τέχνη του χορού, και να ανακαλύψουν ή να επαναδιαμορφώσουν τον εαυτό τους μέσα από μια συνεχή διαδικασία αναζήτησης και αφοσιωμένης εργασίας.

5. Τι θα έλεγες σε όσους βρίσκονται ήδη στην σχολή;

Θα συμβούλευα όσους και όσες σπουδάζουν τώρα στη Σχολή να απορροφούν συνεχώς πληροφορίες, γνώσεις και εμπειρίες, να αντιμετωπίζουν κάθε μάθημα, κάθε δραστηριότητα, κάθε εξέταση και κάθε συνεργασία ως μια μοναδική ευκαιρία για περαιτέρω εξάσκηση της σκέψης και του σώματός τους, της καλλιτεχνικής τους ανάπτυξης και εξέλιξης. Θυμάμαι απόφοιτους που επισκέπτονταν τη Σχολή όταν ήμουν στο τρίτο έτος και μάς έλεγαν ότι ποτέ ξανά δε θα βρεθούμε σε ένα τόσο πλούσιο και εντατικό μαθησιακό περιβάλλον σαν αυτό που βιώναμε εκείνη τη χρονιά. Έτσι ακριβώς είναι, κάθε στιγμή αυτής της σπουδής είναι μοναδική και ο κάθε σπουδαστής, η κάθε σπουδάστρια, έχει την ευθύνη και την επιλογή να την αδράξει και να την αξιοποιήσει όσο καλύτερα μπορεί.

Faculty News

Η Νατάσσα Χασιώτη, καθηγήτρια της ΚΣΟΤ στο μάθημα της Ιστορίας Χορού και συνεργάτης της Σχολής, από το 2000, στον τομέα προβολής & επικοινωνίας, μόλις εξέδωσε το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «Μεγάλοι Χορογράφοι-Συνεντεύξεις» (εκδόσεις Captainbook). Το βιβλίο είναι μια συλλογή συνεντεύξεων-μαρτυριών μεγάλων ξένων χορογράφων που έχουν επισκεφθεί την Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια, και ευελπιστεί να διαβαστεί από όλους όσοι ασχολούνται με το χορό, είτε είναι επαγγελματίες, είτε άνθρωποι που απλά αγαπούν το χορό και την τέχνη γενικότερα. Περισσότερα για το βιβλίο στον διαδικτυακό τόπο www.captainbook.gr

Η Νατάσσα Χασιώτη σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Κατέχει επίσης μεταπτυχιακό τίτλο στα Νομικά (Quenn Mary, UK) και στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA).
Μετά τα νομικά, συνέχισε με ΜΑ in Dance Studies στο Πανεπιστήμιο του Surrey στην Αγγλία, και άρχισε να εργάζεται ως Κριτικός Χορού το 1992. Στα 20 χρόνια που πέρασαν, εργάστηκε για πληθώρα εντύπων και μέσων, τηλεόραση, ραδιόφωνο (ΝΕΤ, Εν Λευκώ, Seven X, Το Βήμα, Ταχυδρόμος, Ημερησία, Αυγή, Elle, Votre Beaute, Αντί κ.ά.) Συνεργάστηκε με τα Dance Theatre Journal, Danza & Danza και Dancemagazine, ενώ είναι ανταποκρίτρια από το 1996 του γερμανικού περιοδικού (Ballet/)Tanz. Έχει εκπροσωπήσει τη χώρα της σε πολλές διεθνείς εκδηλώσεις και φεστιβάλ (Καναδάς, Ιαπωνία, Σιγκαπούρη, Ιρλανδία, Γερμανία, Αγγλία κ.ά.) Έχει δώσει διαλέξεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει μεταφράσει βιβλία, μεταξύ αυτών το πλήρες Ημερολόγιο του Βασλάβ Νιζίνσκυ. Το ντοκυμανταίρ της με τίτλο «Ο Σύγχρονος Χορός στην Ελλάδα» βρίσκεται στην New York Public Library. Υπήρξε μέλος των Επιτροπών Επιχορηγήσεων και Βραβείων Χορού (1997-2004).
Στην ΚΣΟΤ διδάσκει Ιστορία Χορού στο επαγγελματικό τμήμα, από το 2000. Είναι επίσης πρόεδρος του Σωματείου Φίλων της ΚΣΟΤ.

Είπαν για μας...

Έρχομαι στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης στην Αθήνα για δεύτερη φορά. Έχοντας ταξιδέψει παντού, γνωρίζω τα διαφορετικά επίπεδα της σύγχρονης εκπαίδευσης στον χορό σε όλη την Ευρώπη. Η Κρατική Σχολή στην Αθήνα έχει πολύ υψηλό επίπεδο και είναι μια από τις καλύτερες που έχω δει, αν όχι η καλύτερη.

Οι χορευτές έχουν κίνητρο, ταλέντο και σε εμπνέουν να δουλέψεις μαζί τους. Είναι πολύ δυνατοί σε τεχνικό επίπεδο και είναι επίσης πολύ δημιουργικοί.
Πιστεύω, αν συνεχίσουν έτσι, θα αποτελεί απόλαυση να τους παρακολουθείς στη σκηνή σε όλο τον κόσμο με κάθε είδους διαφορετικές ομάδες χορού.

Είμαι υπερήφανος και χαίρομαι που συνάντησα τόσο ταλαντούχους νέους ανθρώπους.

Anton Lachky
Χορογράφος

Αγαπητή Παυλίνα Βερέμη,

Ήθελα μια ακόμα φορά να συγχαρώ εσάς και το σύνολο της καλλιτεχνικής, διοικητικής και τεχνικής σας ομάδας για την εξαιρετικά υψηλή ποιότητα δουλειάς που παρουσιάσατε στο θέατρο της ακαδημίας μας στο Παρίσι.


Όλοι εμείς ομόφωνα θαυμάσαμε την τελειότητα των χορευτών σας, την ενέργεια και τον επαγγελματισμό τους και όπως η ίδια παρατηρήσατε, προκάλεσαν τον ενθουσιασμό του πολυάριθμου κοινού μας∙ η αίθουσα ήταν πλήρης για κάθε μία από τις τρεις παραστάσεις. Η ισορροπία και ο πλούτος του προγράμματος που παρουσιάστηκε, περιλαμβάνοντας έργα ρεπερτορίου, αλλά και σύγχρονες δημιουργίες, πιστεύω ότι συνέβαλαν εξίσου στην επιτυχία των παραστάσεων. Θα ήθελα σ’ αυτό το σημείο να αναγνωρίσω το σίγουρο ταλέντο των Αντώνη Φωνιαδάκη και Λίντας Καπετανέα, στους οποίους είχατε αναθέσει να δημιουργήσουν πάνω στους χορευτές σας. Ως συνέπεια, οι παιδαγωγικές ανταλλαγές μεταξύ των σπουδαστών μας έχουν ένθερμη υποδοχή και προβλέπω πως η συνεργασία μας θα είναι σημαντική. Όπως γνωρίζετε, δύο εκ των χορευτριών μας εξέφρασαν την επιθυμία να εμβαθύνουν προς αυτή την κατεύθυνση, ζητώντας να τις δεχτείτε στον οργανισμό σας το ερχόμενο εκπαιδευτικό έτος. Ο ίδιος θα τις ενθαρρύνω στην υλοποίηση των σχεδίων τους.

Χαίρομαι αφάνταστα για τη συνεργασία μας και είμαι βέβαιος ότι θα διαρκέσει στο χρόνο. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων που θα μεταβιβάσετε στο σύνολο των χορευτών και συνεργατών σας τα πιο θερμά μου συναισθήματα και εκφράζω, μαζί με σας, την ευχή να εξελίξουμε και να συνεχίσουμε τα προγράμματα των εκπαιδευτικών και καλλιτεχνικών ανταλλαγών.

Αγαπητή Παυλίνα Βερέμη, δεχτείτε την πιο εγκάρδιων συναισθημάτων μου εκδήλωση.

Daniel Agésilas
Διευθυντής του Τμήματος Χορού
Ακαδημίας Χορού στο Παρίσι