Αρχική|English
Newsletter

Newsletter Νοέμβριος 2012

editorial

Αγαπητοί φίλοι,

Mε το newsletter, εγκαινιάζουμε έναν νέο, σταθερό τρόπο επικοινωνίας μαζί σας, που σκοπό έχει την ενημέρωσή σας σχετικά με τα όσα συμβαίνουν στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, αλλά και την εξασφάλιση της φιλίας και της υποστήριξής σας, στο δύσκολο έργο μας.

Σας καλούμε να μας γνωρίσετε μέσα από τις παραστάσεις σε μεγάλα θέατρα αλλά και στην πειραματική μας σκηνή (Open Studio), και να γίνετε φίλοι μας και συνοδοιπόροι.

Θέλουμε να γνωρίζετε πως η ματιά μας είναι στραμμένη στο μέλλον, με όλο και πιο ποιοτική παιδεία καθώς και πληρέστερη σκηνική εμπειρία για τους αυριανούς χορευτές και χορογράφους. Με εντατικά σεμινάρια, παραστάσεις και σπουδές πάνω στην χορογραφία και στην performance, δίνουμε τη δυνατότητα στους έλληνες καλλιτέχνες να σπουδάζουν στη χώρα τους, ανεβάζοντας το επίπεδο της ελληνικής χορογραφικής παραγωγής, χωρίς να υποχρεώνονται οι ελληνικές οικογένειες να δαπανούν τεράστια ποσά για σπουδές στο εξωτερικό.

Με εκτίμηση,

Παυλίνα Βερέμη

Διευθύντρια ΚΣΟΤ

λίγο από την ιστορία μας...

Η ομάδα της ΚΣΟΤ, η Hellenic Dance Company, δίνει συνεχώς το παρόν την τελευταία δεκαετία με επιτυχημένες παραστάσεις σε ολοένα διευρυνόμενο κοινό. Με ένα δυναμικό αποτελούμενο από χορευτές απ’ όλη την ελληνική επικράτεια, η ομάδα έχει διακριθεί σε παραστάσεις που έχουν δοθεί στον ευρωπαϊκό χώρο (Βέλγιο και Γαλλία), στο πλαίσιο των διεθνών ανταλλαγών.

Οι παραστάσεις 2000 – 2010

2000 «Νέα Υόρκη – Λονδίνο – Παρίσι»: Τρεις Ελληνίδες χορογράφοι με διεθνή καριέρα», Θέατρο Χώρα. Χορογραφίες των: Αθηνά Βάχλα, Μάχης Δημητριάδου Lindahl, Βάλιας Αλεξανδράτου.

2001 «Ιστορίες Χορού», Θέατρο Ιλίσια. Χορογραφίες των: Ζουζού Νικολούδη, Κωνσταντίνου Ρήγου, Μιχάλη Ναλμπάντη και Βάλια Αλεξανδράτου.

2002 «Ιστορίες Χορού ΙΙ», Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Χορογραφίες των: Martin Lawrance, Charles Linehan, Μιχάλη Ναλμπάντη, Κωνσταντίνου Ρήγου και Wim Vandekeybus.

2003 «Από τη Martha Graham στο Wim Vandekeybus», Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Χορογραφίες των Richard Alston, Wim Vandekeybus, Βάλια Αλεξανδράτου, Μιχάλη Ναλμπάντη και Χάρη Μανταφούνη.

2004 «Ποιητικές Ερμηνείες», Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Χορογραφίες των Martha Graham, Jose Limon, Mark Morris, Pascal Rioult και Βάλια Αλεξανδράτου.

2005 «Ποιητικές Ερμηνείες ΙΙ», Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Χορογραφίες των Δημήτρη Παπαϊωάννου, Κωνσταντίνου Ρήγου, Χάρη Μανταφούνη, Βάλια Αλεξανδράτου και Martin Lawrance.

2006 «Acts of Light, Acts of Darkness», Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Χορογραφίες των Richard Alston, Pascal Rioult, Martha Graham, Αντώνη Φωνιαδάκη, Νανά Βάχλα, Λίντα Καπετανέα και Jozef Frucek.

2007 «Πόλεμος», Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Χορογραφίες των Martha Graham, Pascal Rioult, Jasmin Vardimon, Hofesh Shechter, Λίντα Καπετανέα και Jozef Frucek.

2008 «Δίαυλοι», Ελληνικός Κόσμος. Χορογραφίες των: Αθηνά Βάχλα , Πέννυ Διαμαντοπούλου, Jasmin Vardimon, Jozef Frucek και Λίντας Καπετανέα, Αθανασίας Καννελοπούλου.

2010 «ΕΚΡΗΞΗ». Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Χορογραφίες των: Martha Graham, Richard Alston, Αθηνά Βάχλα

Σεμινάρια

Εκτός από τις sold-out παραστάσεις και τους κύκλους πειραματισμού στο Open Studio, κάθε χρόνο, στο ιστορικό κτίριο της οδού Ομήρου 55, στο θέατρο blackbox (δωρεά Ιδρύματος Σ. Νιάρχος), οι σπουδαστές έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν σεμινάρια με γνωστούς δασκάλους και καλλιτέχνες, σε διαφορετικούς τομείς των τεχνών.

Έτσι, από το 2009 ως το 2011, η ΚΣΟΤ, παρά την εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία, φιλοξένησε σεμινάρια με τους:

  • TED STOFFER, Founder of Aphasia Dance co. - Brussels - Τεχνική & Αυτοσχεδιασμός
  • MARTIN LAWRΑNCE, Rehearsal Director of Richard Alston Company, London - Τεχνική
  • KAREN GREENHOUGH, Head of Undergraduate Choreographic Studies at The Place, London - Χορογραφία
  • KITT JOHNSON, performer & founder of X-Act, Denmark - Εισαγωγή στο Site Specific
  • DORA HOSTOVA, dancer, Prague - Τεχνική
  • DAVID HERNANDEZ, teacher at P.A.R.T.S, Brussels - Τεχνική & Αυτοσχεδιασμός
  • ΕΡΣΗ ΠΗΤΤΑ, χορογράφος, Αθήνα - Σωματικό Θέατρο
  • PAUL BLACKMAN & ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΟΥΖΕΛΗ, members of Jasmin Vardimon co., founders of Jukstapoz Dance co. - Χορογραφία & Τεχνική
  • BRADLEY KREAMER & MARIKO MIYAUSHI, Master Trainers in Gyrotonic & Gyrokinesis, USA - Gyrokinesis
  • MARTIN KILVADY, member of Les Slovaks - Τεχνική & Αυτοσχεδιασμός
  • TONO LACHKY, member of Les Slovaks & choreographer, Brussels - Χορογραφία & Τεχνική
  • ELEONORE VALERE LACHKY, performer & choreographer, Brussels - Τεχνική & Αυτοσχεδιασμός
  • DAVID ZAMBRANO, founder of Flying-Low Technique, Amsterdam - Flying Low Technique & Αυτοσχεδιασμός
  • HILDEGARD DE VUYST, Δραματουργός, Βέλγιο - Δραματουργίa
  • RENATA GRAZIADEI, founder of Labor Gras Collective, Berlin - Αυτοσχεδιασμός
  • ΜΥΡΤΩ ΚΑΤΣΙΚΗ, θεωρητικός χορού, Πσνεπιστήμιο Paris 8, Paris
  • ΤΖΕΝΗ ΑΡΓΥΡΙΟΥ, choreographer & founder of amorphy.org - Χορογραφία
  • ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΕΣΣΑΡΙΤΑΚΗΣ - Παραδοσιακοί Χοροί
  • NIV SHEINFELD & OREN LAOR, choreographers, Tel-Aviv - Τεχνική & Αυτοσχεδιασμός
  • ΠΑΝ. ΜΠΑΛΑΤΣΟΣ & Κ. ΧΑΤΖΟΥΛΗΣ - Ανατομία, Φυσιοθεραπεία & Τραυματιολογία
  • ΚΕΛΛΥ ΔΙΟΠΟΥΛΗ - Προώθηση και Επικοινωνία στο Εξωτερικό

success stories

Σοφία Πίντζου (απόφοιτη 2004)

1. Πώς ήταν η εμπειρία σου στην ΚΣΟΤ;

Τα χρόνια στην ΚΣΟΤ ήταν μία εμπειρία υψηλής διατροφικής αξίας! Ήταν σαν να είχα μπει μες σε μία κάψουλα συμπυκνωμένης ενέργειας και μάθησης και θεωρώ τον εαυτό μου τυχερή για τους δασκάλους που είχα, για τα μαθήματα που παρακολούθησα κι ακόμα για το τόσο εντατικό πρόγραμμα που επαναλαμβανόταν κάθε μέρα.

2. Πού βρίσκεσαι σήμερα επαγγελματικά;

Αποφοίτησα από την ΚΣΟΤ το 2004. Όσο ήμουν ακόμα στην Ελλάδα, συμμετείχα σε παραγωγές των: Hellenic Dance Company, ΕΛΣ, Φεστιβάλ Αθηνών, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών κ.ά. Το 2008 μετακόμισα στο Βερολίνο όπου ζω κι εργάζομαι ως free lancer μέχρι σήμερα. Σ’αυτά τα τέσσερα τελευταία χρόνια, συνεργάστηκα με την Deutsche Oper Berlin, Staatstheater Kassel, Theater Lüneburg, Canan Erek, Renato Zanella, Marco Santi κ.ά. Ενδιάμεσα, προστέθηκαν διδασκαλίες και σεμινάρια στο Dance Studio Berlin, Theater Lüneburg, Stage School Zürich, OuDance Festival-Oulu-Finland. Μαζί με το performing, δίνω εξίσου χρόνο και ενέργεια στην προσωπική δημιουργία. Το ντουέτο For example, a productive day. Solo II έχει παρουσιαστεί ήδη δύο φορές (3rd Arc for Dance Festival 2011 Athens, Lucky Trimmer Serie#18 Berlin). Το 2010 είχα την τιμή να χορογραφής την οπερέτα Orpheus in der Unterwelt του J. Offenbach στο Lüdinghausen της Γερμανίας, ενώ το σόλο Out παρουσιάστηκε στο Lüneburg τον Μάη του 2012.

Τέλος, με την Ισπανίδα σκηνοθέτη Jo Graell κάναμε δύο video dance (About, Three) ενώ με τον Ron Hagel ένα video installation (Tissue des Femmes) με θέμα το Danse Serpentine της Loie Fuller. Το παρόν με βρίσκει στο Oulu της Φινλανδίας για την παραγωγή Vimmaa(Frenzy) της ανερχόμενης Φινλανδής χορογράφου, Satu Tuomisto.

3. Πόσο σε βοήθησαν οι σπουδές σου σε ό,τι έκανες στην σταδιοδρομία σου;

To βαλιτσάκι λοιπόν, που πήρα, από την Ομήρου 57 αποδείχθηκε και αποδεικνύεται συνεχώς ότι είχε πολύτιμες γνώσεις και εμπειρία να μου προσφέρει. Απόλυτα.

4. Τί έχεις να πεις σε όσους σκοπεύουν να έρθουν για σπουδές στην ΚΣΟΤ;

Χωρίς καμία αμφιβολία, θα παρότρυνα οποιονδήποτε επιθυμούσε να φοιτήσει στην ΚΣΟΤ. Πέρα από το πρόγραμμα σπουδών που σαφώς και είναι υπερεντατικό, η ευκαιρία που δίνεται στους σπουδαστές είτε να δραστηριοποιηθούν δημιουργικά είτε να συμμετέχουν οι ίδιοι σε δημιουργίες σημαντικών Ελλήνων και ξένων χορογράφων που καλούνται κάθε χρόνο από την διεύθυνση της σχολής, είναι μόνο ένα από τα πλεονεκτήματα της φοίτησης. Ίσως το σημαντικότερο, η κατά το δυνατόν πληρέστερη καλλιτεχνική προετοιμασία ενός χορευτή.

5. Τί θα έλεγες σε όσους βρίσκονται ήδη στην σχολή;

Σε όσους φοιτούν ήδη, εκείνο που θα έλεγα είναι να μην υπερτιμούν ούτε να υποτιμούν αντικείμενα γνώσης. Είναι πολύ χρήσιμο να δίνουν ίση αξία σε κάθε πληροφορία που τους παρέχεται. Η ΚΣΟΤ είναι μία πολύ πλούσια κιβωτός, ας την εξερευνήσουν στην λεπτομέρεια. Είναι μεγάλο προνόμιο να γυμνάζουν γερά και εντατικά τα σώματα τους δίπλα σε άξιους δασκάλους μιας και το σώμα είναι το πρωταρχικό εργαλείο γι’αυτήν την δουλειά. Χρήζει βαθύ σεβασμού και γνώσης. Όπως χρήζει ισότιμου σεβασμού το πνεύμα και κατ’ επέκτασιν το ήθος. Ας θυμηθούμε λοιπόν, μέσα από τον ήχο και την κίνηση, πώς είναι να είμαστε κοινωνοί του Φωτός.

το ερωτηματολόγιο του Προύστ

Η διευθύντρια της ΚΣΟΤ, Παυλίνα Βερέμη, απαντάει στο ερωτηματολόγιο του Προυστ:

1. Ποιό είναι το αγαπημένο σας απόφθεγμα;

«Η σπουδαιότερη αξία δεν είναι να μην πέφτεις ποτέ, αλλά να σηκώνεσαι κάθε φορά που πέφτεις.»

2. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σας;

Το ένστικτό μου και η μαχητικότητα.

3. Τι νοσταλγείτε περισσότερο;

Το ιδεώδες. Είμαι ανικανοποίητη, πάντα!

4. Τι είναι για σας το ταλέντο;

Είναι μια φυσική ευκολία... μια συναισθηματική έκφραση που όμως δεν εξελίσσεται χωρίς πειθαρχία και σκληρή δουλεία.

5. Ποιόν εν ζωή καλλιτέχνη θαυμάζετε περισσότερο;

Όλους εκείνους που εμπνέουν και οδηγούν με το έργο τους τις νεότερες γενιές.

6. Η καλύτερη συμβουλή που σας έχουν δώσει;

«Να στηρίζεσαι στον εαυτό σου και να προχωράς.»

7. Το μόττο σας στη ζωή;

«Ένα σημαντικό πράγμα που έχω μάθει με την πάροδο του χρόνου είναι η διαφορά ανάμεσα στο να παίρνεις τη δουλειά σου στα σοβαρά και στο να παίρνεις τον εαυτό σου στα σοβαρά. Το πρώτο είναι επιβεβλημένο, το δεύτερο, καταστροφικό.» (Λαίδη Margot Fonteyn)

8. Ποιά θεωρείτε μεγαλύτερή σας επιτυχία;

Ότι μεγαλώνοντας νιώθω πάντα την ίδια όρεξη να αγωνίζομαι σε μια προσπάθεια να παραμένω ευέλικτη και να αξιοποιώ τη ζωή.

9. Ποιό ταλέντο θα θέλατε να είχατε;

Τραγουδίστρια της όπερας ή ηθοποιός!

10. Τι αγαπάτε πιο πολύ σ’ αυτή τη Σχολή;

Τη μεγάλη εξέλιξη που παρατηρώ στην προσωπικότητα πολλών σπουδαστών από την είσοδό τους μέχρι την αποφοίτησή τους. Αυτό είναι κάτι που με συγκλονίζει.

σχόλια θεατών από το φετινό Open Studio (2012)

«Μια βραδυά στο Open Studio της Κρατικής Σχολής Χορού είναι αρκετή για να συνειδητοποιήσει κανείς ότι, σε μια κακόμοιρη Ελλάδα που δυναστεύεται ταυτόχρονα από τα μίζερα κουσούρια της και τα αδίστακτα ξένα συμφέροντα, η μόνη πηγή αξιοπρέπειας παραμένει η τόλμη της νεολαίας για την τέχνη -- η τόλμη για μια έκφραση ποιητική, με την ακριβή σημασία της λέξης, για την δημιουργία νέων μορφών συνείδησης σώματος και πνεύματος. Άνευ ουσιαστικών πόρων και μόνο με το πείσμα της αφοσίωσης διδασκόντων και διδασκομένων, ενάντια στο ρεύμα του lifestyle επαρχιωτισμού που μας έχει ξεκάνει τα τελευταία είκοσι χρόνια, στην Κρατική Σχολή Χορού καίει ακόμα η φλόγα της αληθινής παιδείας.

Στάθης Γουργουρής

(συγγραφέας και καθηγητής συγκριτικής λογοτεχνιας στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης)

«Τα βήματα στο χείλος του κενού ρυθμίζουν τις λάμψεις των χεριών και τον ήχο των βλεμμάτων, μ’ έναν κυματισμό σα να περνάς, προς στιγμήν, κάτω από αόρατο ουράνιο τόξο.»

Δημήτρης Καλοκύρης

(συγγραφέας)

«Ευχαριστούμε για μια βραδιά που νοιώσαμε ανάταση με την τέχνη. Συγχαρητήρια στους δασκάλους και τα παιδιά. Η ποιότητα έλαμψε. Αξίζουν κάθε στήριξη.»

Λυδία Καρρά

(σκηνοθέτης)

«Συγχαρητήρια σε όλους τους δημιουργούς, συντελεστές, ερμηνευτές και πάνω από όλους στην μοναδική κ. Π. Βερέμη.»

Χρύσανθος Πανάς

(επιχειρηματίας)

«Εύγε σε όλη την ομάδα ΚΣΟΤ – ιδιαίτερα σε μια τόσο δύσκολη χρονιά!»

Άρτεμις Ζενέτου

(πρόεδρος ιδρύματος Fulbright, μέλος Δ.Σ. ΚΣΟΤ)

«Οι πρωτοβουλίες, οι προσπάθειες και η ποιότητα των αποτελεσμάτων, που κατέδειξαν οι παραστάσεις του Open Studio – από πλευράς σπουδαστών, συνεργατών και διεύθυνσης της Κρατικής Σχολής Χορού – δημιουργούν αισιοδοξία για τις δυνατότητες της χώρας την εποχή της κρίσης.»

Γιώργος Χουλιάρας

(πρώην αντιπρόεδρος της Εταιρείας Συγγραφέων & ιδρυτικό μέλος του Κύκλου Ποιητών)

«I was attending the Open Studio performances at The Kratiki Sxoli in Athens this June and I was very impressed indeed. The graduates and students were highly skilled in an unusually diverse manner: 1. the technical physical level was very high within very different techniques such as ballet, modern, jazz/street, postmodern, new dance, release technique and contact improvisation. 2. the traditional theatrical skills, such as use of voice, text and the “acting body” were unusually well developed for being dancers. 3. the performative skills such as presence, shifts of energy, interpretation of a given “material” and not the least the sense of the nature of audience communication were at the level of a full professional and skilled performer! Everyone went on stage with a natural sense of authority. 4. the creative potential of the young choreographers was evident. I am curious to follow their development.

The school is obviously managing to meet the singular student in such a way that their individual talents are being unfolded and nourished as well as their weaknesses are being identified and strengthened . Also it is evident that the amount of time given to each single discipline in balance with the other disciplines of the dance education seems just right. A perfect cocktail!»

Kitt Johnson

(Dancer/Choreographer/Festival Director)